donderdag 28 februari 2013

Look #1: Soft eyes, red lips.

Vandaag mijn eerste look! De look is geïnspireerd op deze FOTD van Martine van LiveLifeGorgeous.nl.
Ik heb geen lipsticks in mijn stash, maar door lipstain en getinte lippenbalsem heb ik toch een rode tint op mijn lippen kunnen toveren. De ogen heb ik neutraal gehouden, maar mét een aardig dikke eyeliner. Benieuwd? Lees verder!



Ik kijk een beetje raar op de eerste foto, maar zo zie je de look het beste :-)
Producten die ik heb gebruikt (op volgorde):
- 2True concealer stick
- Rimmel Stay Matte Pressed powder
- Hema poederkwast (mijn goede kwast ben ik helaas kwijt)
- Essence I <3 Stage eyeshadow base
- MM oogschaduw doosje
- Hema blendingkwast
- Hema oogschaduwdoosje
- Essence I <3 Rock oogpotlood
- MAX (Action) eyeliner
- MAX wimperkrultang
- Clarins Wonder Perfect mascara (sample)
- Etos Lip & Cheek

Laten we beginnen.
Ik begin met plekjes aanstippen met concealer. Ik gebruik geen foundation, maar als je wel foundation gebruikt kan je die voor deze stap aanbrengen.
 Dan zwiep ik mijn poederkwast door de poeder...
...en poeder ik mijn gezicht af, zodat mijn gezicht matter wordt en de concealer beter blijft zitten.
Met oogschaduwbasis dep ik drie stippen op mijn ooglid.
De stippen veeg ik dan uit op het hele ooglid. Zo blijft mijn oogschaduw veel beter zitten.
Met mijn ringvinger dep ik de witte oogschaduw op mijn bewegend ooglid.
Doormiddel van de blendingkwast zet ik mijn arcadeboog aan met taupekleurige oogschaduw.
Met diezelfde kwast breng ik nog een beetje wit aan onder de wenkbrauw. Ik vind het handig om dat met de blendingkwast te doen, zo krijg je geen harde lijnen.
Met het oogpotlood ga ik tightlinen (de bovenste waterlijn kleuren). 
Wat er op de onderste waterlijn is gekomen haal ik voorzichtig weg met een wattenstaafje. Die waterlijn wil ik gewoon blank houden.
Met vloeibare eyeliner zet ik een vrij dik streepje tegen mijn wimperrand, zonder wing.
Als de eyeliner opgedroogd is krul ik mijn wimpers.
Mascara! Deze van Clarins is errug fijn. De ooglook is nu af!
Op naar de lippen! Op mijn lippen breng ik lipstain aan.
De stain wrijf ik uit over mijn lippen, zodat ze een subtiel rood kleurtje krijgen. Dit doe ik zodat de rode getinte lippenbalsem beter houdt en om de kleur feller te maken.
Dan breng ik de lippenbalsem aan...
...en de lippen zijn nu ook klaar! De look is af.

XXX Lytje

10 opmerkingen: